Magni INC to wiodący producent systemów ochrony antykorozyjnej, powłok ze środkami smarnymi, a także innych powłok przemysłowych. Z moich informacji wynika, iż Państwa oferta w 80% skierowana jest do branży automotive. Jak sobie Państwo radzą ze sprzedażą swoich technologii w obliczu globalnych problemów tej branży?

Rzeczywiście, czas pandemii i dramatycznych wydarzeń za naszą wschodnią granicą, przerwane łańcuchy dostaw, wysokie ceny surowców i energii, bardzo ograniczyły tę branżę. Mocno zacieśniliśmy współpracę z koncernami samochodowymi na etapie planowania produkcji, systemu tzw. szybka dostawa oraz optymalizacji zamówień. Koncerny samochodowe praktycznie przez cały czas pracują nad udoskonaleniami technologicznymi, aby zamieniać powłoki antykorozyjne, które są kosztotwórcze i niebezpieczne dla środowiska, na powłoki cynku płatkowego, które spełniają wymogi ochrony korozyjnej i są przyjazne dla otoczenia. Magni Industrie jest bardzo aktywne w tych pracach i przedstawia własne nowe rozwiązania technologii cynku płatkowego. Technologia naszej firmy to bardzo szerokie spektrum rozwiązań oraz zabezpieczeń antykorozyjnych. Jesteśmy dostawcami dla bardzo dużych przedsiębiorstw w branży budowlanej, energetycznej, przemyśle wydobywczym i produkcji wojskowej.


W Waszej ofercie pojawiła się ostatnio powłoka która ma zastąpić tradycyjny cynk galwaniczny.  Jaką ma przewagę nad innymi produktami tego typu?

Jest to produkt który pod względem odporności korozyjnej przewyższa powłokę cynku galwanicznego wg DIN EN ISO 9227 380h do czerwonej korozji, koszt powłoki jest niższy. Wizualnie bardzo podobny. Powłoka będzie miała zastosowanie w branży konstrukcyjnej i budowlanej. Elementy złączne konstrukcji nie są narażone na kruchość wodorową, co zapewnia technologia cynku płatkowego i wspomniana nowa powłoka o symbolu Magni BC102. W wyniku czego, bardzo podnosi wytrzymałość pokrytego materiału.


Główna siedziba firmy Magni INC jest w Stanach Zjednoczonych. Gdzie jeszcze zlokalizowane są fabryki firmy?


Centrala Magni Inc znajduje się w Birmingham, w stanie Michigan w USA. Na każdym kontynencie Magni posiada swoje biura regionalne z oddziałem produkcyjnym.


Kolejna fabryka zostanie otwarta w Irlandii. Co było podstawą decyzji, o otwarciu fabryki właśnie tam? Co będzie w niej produkowane?

Nowy magazyn i częściowa produkcja zostały przeniesione do Irlandii, ze względu na ograniczenia inwestycyjne w dotychczasowym oddziale w Niemczech. Brak dostatecznej powierzchni magazynowej i produkcyjnej wymusił na firmie dodatkowa lokalizację w Irlandii w Cork. Jednym z powodów były sprzyjające warunki inwestycyjne i dobra lokalizacja. Nie ma jeszcze decyzji, które powłoki cynku płatkowego Magni będą produkowane w Cork.


Do których sektorów, oprócz automotive, skierowana jest oferta Państwa firmy?

Grupa Magni opracowała wiele powłok technicznych, które zapewniają długoterminową ochronę antykorozyjną dla części wykorzystywanych w przemyśle. Poza automotive, nasza technologia jest powszechnie stosowana w budownictwie, energetyce, energetyce wiatrowej, produkcji sprzętu AGD, produkcji maszyn rolniczych, przemyśle lotniczym i kolejnictwie.


Jak kształtuje się Państwa siatka odbiorców? Które rynki mają już Państwo opanowane, a na których jest dużo do zrobienia?

Technologia cynku płatkowego powstała w USA na początku lat 70. Mimo upływu czasu, nie we wszystkich miejscach na świecie jest znana i stosowana. Jako firma globalna jesteśmy obecni na każdym kontynencie. Nasze biura regionalne zatrudniają doświadczonych managerów sprzedaży i rozwoju, aby dotrzeć do wszystkich potencjalnych klientów. Branża automotive to dziedzina rozwojowa, zmieniająca rzeczywistość w krótkim czasie. Dzieje się tak dlatego, że praktycznie w każdym kwartale, koncerny samochodowe wprowadzają nowe modele samochodów, co stwarza nowe projekty i nowe wyzwania. Bardzo trudno jest stwierdzić który rynek jest już ustabilizowany i nie widać na nim możliwości rozwojowych, a który posiada rezerwy do wykorzystania. Myślę, że wynika to z różnorodności produkcji części do automotive i praktycznie w każdym kraju jest firma, która pośrednio lub bezpośrednio jest związana z branżą motoryzacyjna.


Jakie działania Państwo podejmują w swoich zakładach, które zmniejszają negatywny wpływ na środowisko?

Generalnie technologia cynku płatkowego Magni nie jest uciążliwa dla środowiska. Nie generujemy żadnych niebezpiecznych ścieków. Proces odbywa się w zamkniętym systemie urządzeń, które są bezpieczne i zaprojektowane zgodnie z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi. Nasza firma od kilku lat wdraża nowe systemy powłok wodorozcieńczalnych, a więc bez rozpuszczalników. Część powłok może być suszona w temperaturze otoczenia, czyli obniżamy koszty i nie generujemy energii elektrycznej.


Branża elementów złącznych stawia na kompleksowość rozwiązań. Czy firma kładzie też nacisk na rozbudowę oferty produktowej?

Grupa Magni jest jednym z wiodących producentów systemów zabezpieczeń antykorozyjnych na świecie. Kompleksowość zawarta jest w systemach powłok, które oferujemy naszym klientom. Każdy system zawiera kolor powłoki, wymagania antykorozyjne wg DIN EN ISO 9227, grubość powłoki i przeznaczenie elementu np. śruby, sprężyny, wkręty do drewna, metalu.
W każdym roku budżetowym Grupa Magni przeznacza część przychodu na rozwój technologiczny nowych produktów, których wymaga rynek i nasi klienci.


Jesteście na Targach FASTENER POLAND® od pierwszej edycji. Jak Pan postrzega to wydarzenie?

​Udział w FASTENER POLAND® pozwolił zaprezentować naszą technologię na szerokim forum polskiego  rynku elementów złącznych. Pozyskaliśmy klientów, którzy o istnieniu technologii cynku płatkowego i Grupie Magni dowiedzieli się odwiedzając Wasze targi.   Myślę że jest to bardzo dobre miejsce na spotkania branżowe, wymianę doświadczeń, kontakty biznesowe i spotkania z potencjalnymi klientami.